Valårets största familjepolitiska seminarium - 17 juni i Stockholm

Sverige har utomordentliga materiella och sociala förutsättningar för en välmående ungdomsgeneration med god fysisk hälsa hos unga, låg spädbarnsdödlighet, låg barnfattigdom, utjämnade löner hos vuxna och en beundrad jämställdhet. Varför mår då inte svenska barn bäst i världen? Varför skenar den psykiska ohälsan? Varför lär sig barnen bara genomsnittligt i skolan? Varför har vi oordning i våra klassrum och mobbning i våra skolor? Gör vi något systematiskt fel som vi ännu inte upptäckt?

För att diskutera dessa frågor anordnar Haro ett heldagsseminarium på Skansen den 17 juni med en internationell expert och en panel med deltagare från samtliga riksdagspartier. Folkhälsominister Maria Larsson kommer att ge en svensk inramning. Huvudtalare är världens kanske främste nytänkare inom området barns och ungas utveckling: Kanadas internationellt erkände psykolog och författare Dr Gordon Neufeld, med boken ”Våga ta plats i ditt barns liv” och 35 års klinisk erfarenhet av unga människor i de mest skiftande miljöer, från välmående medelklassfamiljer till fängelser.

Anmäl dig på: http://www.haro.se/anmalan/
Läs mer om seminariet på http://www.haro.se/seminarium17juni/
Ladda ner vår inbjudan som pdf-fil: http://www.haro.se/pdf/seminarieinbj2010.pdf

För mer information kontakta: seminariet@haro.se