Dags för Harrys tredje Quiz-SM, denna gången i Jönköping

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2018 14:00 CEST

Från Quiz-SM 2017

Med cirka 150 000 gäster som quizar varje år är aktiviteten en stark tradition på Harrys, vilket ledde till att Quiz-SM startades för tre år sedan. Nu är det återigen dags för den spännande finalen!

Under hösten och våren har Harryskrogar över hela landet hållit i deltävlingar. Det lag som fått mest poäng på respektive krog har blivit inbjudet till den stora finalen på Harrys i Jönköping, kedjans näst största restaurang.

Det är prestige som står på spel när de 20 lagen möts i Jönköping den 14 till 15 april på en helkväll med underhållning och mat & dryck. Många lag är återkommande från tidigare finaler och hungern på revansch är tydlig redan under deltävlingarna.

Alla finallag på plats

- Alla lag som har blivit inbjudna till finalen kommer att vara på plats, vilken är oerhört kul då det visar att det är ett lyckat koncept. Quiz är en stor del av Harrys och det känns bra att kunna erbjuda ytterligare en upplevelse omkring det, säger Gustav Löfving, marknads- och franchisechef på Harrys.

Quizet är uppdelat i tre delar och har fokus på musik. Det kommer att vara live-musik under kvällen och Harrys Quizmaster är på plats för att ställa frågorna.

- Detta är årets händelse och jag ser mycket fram emot att åka ner till Jönköping och träffa alla lag, det ska bli kul att se vilka som lyckas bäst, säger Sebastian Wahlström Quizmaster.

Harrys är folkets krog. På Harrys står det varma, välkomnande bemötandet och den goda, vällagade maten i centrum. Krogkedjan Harrys startade i Falkenberg 1993 och finns idag på närmare ett 30-tal orter i Sverige. Krogarna drivs dels av fristående franchisetagare, dels av moderbolaget Harrys Pubar AB, med huvudkontor i Göteborg. Krogkedjan sysselsätter cirka 1000 personer i Sverige. Läs mer på www.harrys.se