Harry öppnar åter upp portarna i Halmstad

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2017 08:44 CET

Anna Hultberg och Håkan Bengtsson är stolta krögare till Harrys i Halmstad, och öppnar nu under kedjans nya koncept som är en del i en långsiktig, nationell omprofilering. Nu tar man sikte på att leverera en högkvalitativ helhetsupplevelse till besökarna – underhållning, en välkomnande miljö och vällagad mat.

– Vi är glada att återigen få öppna upp portarna till Harrys och få visa upp det nya konceptet för Halmstadsborna. Det blir ett nytt spännande tillskott på restaurangmarknaden och vi är glada att kunna erbjuda Halmstad ett genuint mat- och underhållningskoncept, säger Håkan.

I Harrys uppdaterade krogkoncept bejakas det svenska ursprunget såväl i design och inredning som i menyerna, och inspirationskällan Harry Nilsson, en klurig livsmedelshandlare i Falkenberg, som drev en folklig och personlig handelsbod är fortfarande en stark förebild.
Och framtiden ser ljus ut. Idag finns närmare 30 krogar i kedjans namn, men målsättningen är att inom 10 år ha mer än fördubblat etableringarna.

– Till oss är alla välkomna. Här kan man äta en god middag med familjen eller roa sig natten lång med sina vänner. Vårt nya koncept är en viktig addering till det lokala utbudet och förhoppningsvis något som tilltalar alla, ung som gammal, avslutar Anna.

För mer information, Anna Hultberg, krögare på Harrys i Halmstad, tel. 0708-68 13 77 eller Håkan Bengtsson, krögare på Harrys i Halmstad, tel. 0705-57 88 55.

Harrys är folkets krog. På Harrys står det varma, välkomnande bemötandet och den goda, vällagade maten i centrum. Krogkedjan Harrys startade i Falkenberg 1993 och finns idag på närmare ett 40-tal orter i Sverige. Krogarna drivs dels av fristående franchisetagare, dels av moderbolaget Harrys Pubar AB, med huvudkontor i Göteborg. Krogkedjan sysselsätter cirka 1000 personer i Sverige. Läs mer på www.harrys.se