Harrys nya storsatsning – bygger central marknadsavdelning

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2014 18:17 CEST

Gustav Löfving och Sofia Brick rekryteras för att bygga upp Harrys centrala marknadsavdelning. De handplockade rekryteringarna är en del i en större plan för att utveckla koncept och kommunikation för kedjans 46 restauranger.

I mitten av maj tillträdde Gustav Löfving den nya rollen som Harrys marknadschef. Löfving kommer närmast från PS Communication, där han i rollen som affärsområdeschef för byråns reklamdel arbetat med utveckling av stora svenska och internationella varumärken. Tillsammans med Sofia Brick, marknadskoordinator, kommer teamet att arbeta med sammanhållning av Harrys övergripande kommunikation.

– Det här är ett startskott på en spännande resa och vi är mycket glada över att Gustav och Sofia har klivit ombord. Med deras kompetens och breda erfarenhet av marknad och sälj ska vi tillsammans fortsätta utvecklingen av Harrys. Och jag kan lova att det kommer många intressanta nyheter inom kort, säger Niclas Möller, VD på Harrys.

Harrys är i dag en av Sveriges största restaurangkedjor och grundades i Falkenberg 1993. Bolaget har sedan dess haft en positiv utveckling och omsätter idag över 800 mkr på den svenska restaurangmarknaden. Utöver franchiseverksamheten äger och driver Harrys-koncernen åtta egna restauranger.

För mer information, kontakta gärna:
Gustav Löfving, marknadschef, 070-755 90 77
Niclas Möller, VD, 070-860 8282

Harrys grundades i Falkenberg i början av 1990-talet och består idag av 46 matkrogar runt om i landet. Längs med vägen har Harry Nilsson guidat oss och våra krögare åt rätt håll. Han har sett till att vi fortsätter vara lika okomplicerade och enkla som vi alltid har varit. Att vi trots vår storlek har kvar båda fötterna på jorden och att vi ser varje dag som en möjlighet att föra människor samman med god mat, dryck och service.