Harrys på frammarsch söker franchisetagare i 20 nya städer

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2019 09:00 CEST

Fredrik Borén etableringsansvarig på Harrys

Under 2018 etablerades Harrys i sex nya städer. Konkurrensen i restaurangbranschen är tuff och nya trender och koncept växer fram hela tiden. Trots detta gick Harrys mot strömmen och slog branschens index under 2018. Nu har restaurangkedjan som mål att inom en treårsperiod växa till 45 restauranger.

- Vi har identifierat 20 städer där vi känner att Harrys kan bidra till en positiv utveckling av staden och där det finns ett behov idag, säger Fredrik Borén, etableringsansvarig på Harrys.

Under de senaste åren har Harrys fokuserat på expansion och nu söker man alltså franchisetagare till 20 nya städer där fokus ligger på att konvertera befintliga verksamheter till Harrys-konceptet. Man har gjort en analys av städerna och tittat på faktorer som befolkningsmängd, den lokala marknaden och hur stadskärnan ser ut idag.

- För oss är det viktigt att vi hittar franchisetagare som brinner för restaurangbranschen lika mycket som vi gör. Vi har ett nära samarbete med våra krögare och viktiga ledord för de personer vi söker är ansvar, driv och glädje, avslutar Fredrik.

Harrys är en svensk bar- och brasserikedja som bejakar det svenska ursprunget såväl i design och inredning som i maten som serveras på restaurangerna. Harrys är en mötesplats för alla som vill njuta av vällagad mat och god dryck i en välkomnande och gemytlig atmosfär.

Harrys söker franchisetagare i:

Borås

Eskilstuna

Eksjö

Falköping

Karlskrona

Karlskoga

Luleå

Mariestad

Nässjö

Oskarshamn

Piteå

Ronneby

Skara

Skövde

Sundbyberg

Sundsvall

Trelleborg

Täby

Åtvidaberg

Östersund

För mer information, kontakta Fredrik Borén, etableringsansvarig Harrys Pubar AB, tel. 0703-33 43 71.

Harrys är en svensk bar- och brasserikedja. På Harrys står det varma, välkomnande bemötandet och den goda, vällagade maten i centrum. Restaurangkedjan Harrys startade i Falkenberg 1993 och finns idag på ett 30-tal orter i Sverige. Restaurangerna drivs dels av fristående franchisetagare, dels av moderbolaget Harrys Pubar AB med huvudkontor i Göteborg. Läs mer på www.harrys.se