Harrys tar sikte på norra Sverige – söker franchisetagare

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2020 09:05 CET

Harrys fortsätter expandera, nu är siktet inställt på att växa i norra Sverige. Med den rutinerade krögarprofilen Anders Alfredsson som etableringskonsult har man som ambition att öppna 2–3 nya restauranger i Norrlandsregionen under 2020.

Den svenska brasserikedjan Harrys fortsätter att stärka sin ställning som ett svenskt brasseri. Fokus ligger på att skapa mötesplatser med en avslappnad och välkomnande atmosfär där man kan titta in på ett glas vin eller få sig en bit vällagad mat med tydlig svensk prägel. Harrys är redan väl etablerade på ett trettiotal orter runt, främst i södra delen av landet, och ser stor potential att rulla ut konceptet norröver.

– Hittills har vi en restaurang i norra Sverige, Harrys i Umeå som öppnade vintern 2018. Harrys i Umeå har mottagits väl och vi ser därför enorm potential att etablera oss på fler orter i norr, vårt koncept verkar passa norrlänningarna som hand i handske, säger Fredrik Borén, etableringsansvarig på Harrys.

Harrys har gjort en analys av orter i norra delen av Sverige och tittat på faktorer som befolkningsmängd, den lokala marknaden och hur stadskärnan ser ut idag. Från det har man tagit fram en lista på elva städer där Harrys nu främst söker affärsdrivna franchisetagare med befintliga verksamheter att konvertera.

– Vi har tidigare inte haft tillräckligt stark lokal förankring. Därför har vi tagit in Anders ”Ford” Alfredsson som etableringskonsult i regionen. Med hans lokala kännedom och långa erfarenhet av marknaden, samt vårt starka koncept, kommer vi nu kunna lägga in en högre växel och hitta franchisetagare som är lika passionerade som oss, avslutar Fredrik Borén.

Anders Alfredsson har varit aktiv på Umeås restaurangscen de senaste 14 åren, där han bland annat drivit sportbar, italiensk restaurang och skandinavisk gastropub.

Harrys söker franchisetagare på följande orter:

Boden

Hudiksvall

Härnösand

Kiruna

Luleå

Piteå

Skellefteå

Sundsvall

Åre

Örnsköldsvik

Östersund

För mer information, kontakta Fredrik Borén, etableringsansvarig på Harrys Pubar AB, tel. 0703-33 43 71.

Harrys är ett svenskt brasseri; en avslappnad mötesplats där mat, dryck och människor förenas. Alltid välkomnande och vällagat. Harrys startades i Falkenberg 1993 och finns idag på ett 30-tal orter i Sverige. Restaurangerna drivs dels av fristående franchisetagare, dels av moderbolaget Harrys Pubar AB, med huvudkontor i Göteborg. Läs mer på www.harrys.se