Kändistätt när Harrys ställer ut auktionsföremål för Tappra Barn

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2016 08:32 CEST

Sedan stiftelsen Tappra Barn startades år 2011 har organisationen genom auktioner, golftävlingar och andra välgörande aktiviteter samlat in miljontals kronor till vård och stöttning av barn i alla åldrar. Sedan i början av året finns Tappra Barn i Jönköping, där huvudsponsorerna Harrys, HV71 och Hooks Herrgård aktivt jobbar för att samla ihop pengar till Barnkliniken på Ryhov i Jönköping.

Den 13 juni arrangeras årets stora välgörenhetsdag för Tappra Barn på Hooks Herrgård. Tappra Barns ambassadörer i Jönköping, Johan Davidsson och Pelle Edberg, bjuder där in till en golftävling där rader av kända personer peggar upp. Samtidigt anordnas en stor välgörenhetsauktion då mängder av donerade föremål går under klubban till förmån för stiftelsen. Förutom en signerad Zlatan-tröja innehåller auktionen en omfattande samling signerade gitarrer, fotbollsskor, tavlor och, inte minst, drivers från golfstjärnorna Jason Day, Jordan Spieth, Rory McIlroy och Henrik Stenson. Bland mycket annat.

Samtliga föremål hänger nu till allmän beskådan hos restaurang Harrys, där krögaren Jon Espeset är en av initiativtagarna till Tappra Barn i Jönköping.

• –Tappra Barn genomför ett fantastiskt arbete för barn och ungdomar och för oss är det en ära att vara med och bidra till att organisationens utveckling, inte minst på en lokal nivå här i Jönköping. Engagemanget för auktionen är jättestort vilket syns på alla donerade föremål. Det är häftigt att kunna visa upp detta för våra gäster och förhoppningsvis inspirera till att många vill vara med och lämna ett bud den 13:e juni, säger Jon Espeset.

Föremålen ställs ut på Harrys till och med 12 juni. Mer information om auktionen och Tappra Barn finns på www.tapprabarn.se

Fakta: Här är några av föremålen som just nu hänger på Harrys i Jönköping och som auktioneras ut på Hooks Herrgård den 13 juni.

Signerad elgitarr och akustisk gitarr av Anders Bagge

Signerade fotbollsskor av Mattias Bjärsmyr, IFK Göteborg

Signerad fotbollströja av Olof Mellberg

Signerad fotbollströja av Zlatan Ibrahimovic

Signerad fotbollströja av Stephan El Shaarawy

Signerade drivers av Jason Day, Jordan Spieth, Rickie Fowler, Henrik Stenson, Rory McIlroy.

Tavlor av Peter Sköld och Urban Malm

Signerad Motörhead-tavla av Mikkey Dee

Signerad akustisk gitarr av Jan Johansen

Signerade fotbollsskor av Emir Kujovic

Skidor från Anja Pärsson

Signerad basgitarr av Robert Wells

Signerad akustisk gitarr av Gunhild Carling

Signerad akustisk gitarr av Karl Martindahl

Signerad elgitarr av Rob’n’Raz

Golfupplevelse på Isaberg GK

Unik Liverpool-klocka

Handavtryck av hockeyspelarna Peter Forsberg, Nicklas Lidström, Mats Sundin och Börje Salming

Grill från OFYR

Skidor från Marcel Hirscher

För mer information, kontakta Jon Espeset, Krögare på Harrys i Jönköping, tel 070-657 35 00 eller Niklas Lillman, projektledare på Tappra Barn, tel 070-899 44 23.