Ny inredning och meny när Harrys i Linköping nyöppnar

Pressmeddelande   •   Aug 18, 2015 08:59 CEST

I sju veckor har Harrys i Linköping varit stängd för ombyggnation. Nu öppnar krogen igen – i ny kostym och med mer självförtroende än någonsin. Förändringen tydliggörs i allt från design och inredning till en storsatsning på svensk, vällagad mat. I samband med öppningen har Harrys i Linköping inlett ett samarbete med den välkända kocken Jonas Dahlbom som gör sina tolkningar av svenska klassiska maträtter.

Ombyggnationen är en del i krogkedjans vilja att förnya sig. Linköping är, efter Göteborg och Ängelholm, den tredje krogen som får ett ansiktslyft.

– Vi är mycket stolta över att bli en av de första krogarna i kedjan att få visa upp det nya konceptet för Linköpingsborna. Harrys i Linköping är något av en inrättning och nästan alla som vuxit upp eller bott i Linköping har någon form av relation till Harrys, säger Fredrik Thelander, platschef på Harrys i Linköping.

I samband med öppningen sker ett samarbete med Jonas Dahlbom, en av Sveriges mest välrenommerade kockar som bland annat vunnit Årets Kock och deltagit i TV-program som Kockarnas Kamp. Tillsammans med Harrys i Linköping har Jonas skapat en exklusiv meny av svenska rätter som finns att avnjuta på restaurangen 28 augusti – 4 september. På menyn hittar man bland annat lättrökt röding, krispigt sidfläsk med bakad sommarlök, tryffelsmör och färskpotatissallad samt rabarber och jordgubbar med lönnsirap.

– Menyn är min tolkning av svenska klassiker som ligger mig varmt om hjärtat och passar perfekt in i det nya konceptet. Jag är glad att få vara en del av satsningen i Linköping. Harrys är en restaurang för alla där man alltid känner sig i gott sällskap, säger Jonas Dahlbom.

Nyligen fyllde krogkedjan 20 år och påbörjade ett utvecklingsarbete för att förnya så väl koncept som erbjudande. Idag bejakas kedjans svenska ursprung såväl i design och inredning som i menyerna, och inspirationskällan Harry Nilsson, en klurig livsmedelshandlare i Falkenberg, som drev en folklig och personlig handelsbod är fortfarande en stark förebild.

– Det känns oerhört spännande att vi nu konverterat kedjans största krog till det nya konceptet. Linköping är en viktig stad för oss där vi funnits länge och har många trogna gäster. Vi vill vara samlingsplatsen i staden och med hjälp av den här uppdateringen och väldigt många duktiga medarbetare vet jag att vi kommer försvara den positionen, säger Niclas Möller, VD på Harrys.

För mer information, kontakta Niclas Möller, vd Harrys Pubar AB, tel 070-860 82 82, Gustav Löfving, marknadschef Harrys Pubar AB, tel 070-755 90 77 eller Fredrik Thellander, platschef på Harrys i Linköping, tel 070-269 62 22.