Nytt koncept när Harrys nyöppnar i Alingsås

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2017 09:30 CET

Johan Bülling är stolt krögare till Harrys i Alingsås, och öppnar nu under kedjans nya koncept som är en del i en långsiktig, nationell omprofilering. Johan med personal tar nu sikte på att leverera en högkvalitativ helhetsupplevelse till besökarna – underhållning, en välkomnande miljö och vällagad mat.

– Vi är glada att återigen öppna Harrys och få visa upp det nya konceptet för Alingsåsborna. Det blir ett nytt spännande tillskott på restaurangmarknaden och vi är glada att kunna erbjuda Alingsås ett genuint mat- och underhållningskoncept, säger Johan Bülling.

I Harrys uppdaterade krogkoncept bejakas det svenska ursprunget såväl i design och inredning som i menyerna, och inspirationskällan Harry Nilsson, en klurig livsmedelshandlare i Falkenberg, som drev en folklig och personlig handelsbod är fortfarande en stark förebild. Och framtiden ser ljus ut. Idag finns närmare 35 krogar i kedjans namn, men målsättningen är att inom 10 år ha mer än fördubblat etableringarna.

– Till oss är alla välkomna. Här kan man äta en god middag med familjen eller dansa natten lång med sina vänner. Vårt nya koncept är en viktig addering till det lokala utbudet och förhoppningsvis något som tilltalar alla, ung som gammal, avslutar Johan Bülling.

För mer information, kontakta Johan Bülling, krögare på Harrys i Alingsås, tel. 0705-92 70 68 eller Gustav Löfving, marknadschef Harrys Pubar AB, tel. 0707-55 90 77.

Harrys är folkets krog. På Harrys står det varma, välkomnande bemötandet och den goda, vällagade maten i centrum. Krogkedjan Harrys startade i Falkenberg 1993 och finns idag på närmare ett 40-tal orter i Sverige. Krogarna drivs dels av fristående franchisetagare, dels av moderbolaget Harrys Pubar AB, med huvudkontor i Göteborg. Krogkedjan sysselsätter cirka 1000 personer i Sverige. Läs mer på www.harrys.se