På fredag öppnar Harrys med svenskt krogkoncept i Borlänge

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2016 13:47 CEST

På fredag öppnas dörrarna för första gången till Harrys på First Hotel Brage på Stationsgatan. På menyn hittar du det som Harrys kallar ”Folkliga favoriter”, mat man känner igen och som är tillagade med extra mycket kärlek. På kvällarna höjs ljudnivån något till en härlig feststämning. På Harrys kommer man erbjuda quizkvällar en gång i veckan, after work, vin- och whiskyprovningar samt livemusik. Ett mixat utbud där man hoppas att alla skall hitta något som faller dem i smaken.

Restaurangchef för Harrys i Borlänge blir Pertti Männikkö och Anna Thurin som även är hotelldirektör på First Hotel Brage. Både Pertti och Anna har många års erfarenhet från krogbranschen. Nu tar man sikte på att leverera ett högkvalitativt krogkoncept med fokus på vällagad mat till borlängeborna.

– Vi är i sluttampen av ombyggnationen och ser fram emot premiären på fredag. Vi är stolta och glada att vi kommer kunna erbjuda Borlänge ett helt nytt koncept som en positiv addering till det nuvarande lokala restaurangutbudet, säger restaurangchef Pertti Männikkö.

Harrys uppdaterade krogkoncept bejakar det svenska ursprunget såväl i design och inredning som i menyerna, och inspirationskällan Harry Nilsson, en klurig livsmedelshandlare i Falkenberg, som drev en folklig och personlig handelsbod är fortfarande en stark förebild. Och framtiden ser ljus ut. Idag finns närmare 40 krogar i kedjans namn, men målsättningen är att inom 10 år ha mer än fördubblat etableringarna.

– Hos oss är alla välkomna. Både för en middag med familjen, en helkväll med vännerna eller för en avslappnad stund på uteserveringen. Vi har haft ett positivt samarbete med First Hotels kring etableringen och är glada att få möjlighet att placera Sveriges bästa krogkedja i Borlänge, säger Niclas Möller, VD Harrys.

Harrys är en svensk krogkedja. I en varm och välkomnande miljö och med ett personligt bemötande, serverar vi god, vällagad mat och underhållning. Hos oss är du alltid i gott sällskap. Krogkedjan Harrys startade i Falkenberg 1993 och finns idag på ett drygt 40-tal orter i Sverige. Krogarna drivs dels av fristående franchisetagare, dels av moderbolaget Harrys Pubar AB, med huvudkontor i Göteborg. Krogkedjan sysselsätter cirka 800 personer i Sverige. Läs mer på www.harrys.se