Familjeevenemang på Havets Hus

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2016 14:11 CEST

Strax innan sommaren inleddes ett samarbete mellan Havets Hus och Lysekils kommun där alla skolbarn mellan Förskoleklass och årskurs 9 får ett skolårskort som innebär fri entré på Havets Hus under skolåret 2016/2017. Nu firas skolårskortet med festligheter och aktiviteter för hela familjen på Havets Hus den 11 september.

– I och med samarbetet med kommunen kan fler barn i kommunen ta del av vår verksamhet vilket är väldigt positivt, säger Maria Jämting, VD på Havets Hus. Det vill vi fira och därför bjuder vi, tillsammans med Lysekils kommun, in till ett jippo med aktiviteter för hela familjen.

Femtio första föräldrarna går in gratis

Havets Hus är öppet som vanligt under dagen och det kommer bland annat att finnas gratis hoppborg, trolleri och ansiktsmålning, och alla som kommer bjuds på fika.

Alla skolbarn i förskoleklass till och med årskurs 9 i Lysekils kommun går in gratis med sina kort och de femtio första medföljande vuxna varje hel timma mellan 10:00 – 15:30 har fritt inträde.

Dagens program

Evenemanget pågår mellan 11:00 och 14:00, söndagen den 11 september:

11: 00 Invigning av skolårskortet. Inviger gör Lennart Olsson Förvaltningschef på Utbildningsförvaltningen i Lysekils kommun.

11:00 – 14:00 Familjeaktiviteter såsom:

- Ansiktsmålning inne i akvariet
- Hoppborgar på utsidan
- Tångjohans sportdykarklubb och Svenska Livräddningssällskapet som erbjuder ”prova-på- aktiviteter” på utsidan. (badkläder + handduk behövs för vissa av dessa aktiviteter)
- Fika inne i akvariet

Dessutom:

11:15 Barnen matar i dagens akvarium

12:00Filmvisning om småfläckig rödhaj

12:30Trolleri med fiskfiluren

13:00Visning vid klappakvariet ”Titta, känn och lär”

13:30Trolleri med fiskfiluren

14:00 Dagens temaguidning

15:00Filmvisning om småfläckig rödhaj

Söndagen 11 september är Havets Hus öppet mellan 10:00 – 16:00. Entrén stänger 15.30.

Kommentarer (0)