CUSTOM FIT ESSENTIALS - En 100% personlig och måttsydd garderob

Modemärket Heijne lanserar kollektionen ”Custom Fit Essentials” på Nordic Lab den 5–7 februari som en del av Fashion Week Trade.

I kapselkollektion ”Custom fit Essentials” har vi fokuserat på att skapa perfekta plagg för vardagsgarderoben. Varje plagg har ett tydligt syfte och är omsorgsfullt designat för att vara smickrande för varje kvinna, oavsett längd och kroppsform. Kollektionen består av denimbyxor, vit skjorta, pennkjol, kostymbyxor, kavaj, kvinnlig blus, sidenklänning och olika sjalar. Plaggen finns i olika längder, med valbara detaljer och färg/material.

Material

Kollektionens material har hållbarhet och kvalitet i åtanke. Vi använder Tencil, deadstock ekologisk denim och vegan-läder tillverkat av ananasblad (Pinatex). Dessutom nedbrytbara naturliga material som ullgabardin och Mulberry-siden.

Inspiration

Inspirationen kommer främst från samtal med kunder och vänner angående favoritplagg och passformsutmaningar och är kryddat med Wendy Heijnes designkänsla. Färger och print som lyfter den svartvita basen har inspirerats av konstnären Hilma af Klint. Färgpaletten består av mjuk lavendel och cashewnöts cognac, tillsammans med olika konstnärliga och geometriska mönster.