Heimstaden Bostad säljer 192 lägenheter i Hyltebruk

Heimstaden Bostad har idag avtalat om försäljning av 192 lägenheter i Hyltebruk. Beståndet består av totalt 10 stycken fastigheter med en total yta på drygt 16 000 kvadratmeter.

- Vi har ägt fastigheterna i Hyltebruk i över 10 år och gillar orten. Det är däremot svårt i denna typ av ort att få tillräcklig volym för att uppnå en effektiv förvaltningsenhet och därför har vi valt att sälja. Det känns bra att lämna över fastigheterna till det lokalt förankrade bolaget Bra Bostad som sedan tidigare äger 140 lägenheter i Hylte kommun, säger Fredrik Årman, Transaktionschef, på Heimstaden.

I och med denna försäljning så lämnar Heimstaden Bostad orten helt.

Transaktionsvärdet i affären uppgår till knappt 115 msek vilket är i linje med extern värdering och bokfört värde.

Tillträde är planerat till den 30 augusti.

För mer information, kontakta:

Patrik Hall, VD, tel 0705-85 99 56, email patrik.hall@heimstaden.com
Fredrik Årman, Transaktionschef, tel 0705-90 04 77, email fredrik.arman@heimstaden.com

Heimstaden är ett av Nordens ledande bostadsfastighetsbolag. Koncernen äger, förädlar, utvecklar och förvaltar bostäder i Sverige och Danmark. I Sverige är verksamheten och fastighetsportföljen uppdelad i fyra geografiska områden; Norr, Mitt, Syd och Skåne, med en stark lokal närvaro. Heimstaden har ca 20 400 lägenheter och ett fastighetsvärde om ca 27.8 mdkr värde. Heimstadens preferensaktie är listad på Nasdaq First North med kortnamnet HEIM PREF. Certifed Adviser är Erik Penser Bank, 08-463 83 00.
Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.heimstaden.com