Polska favoriten Żywiec - nu i ordinarie sortimentet

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2015 11:20 CEST

Żywiec är en mjuk och uppfriskande polsk lager med lätt sötma och liten beska. I september lanseras den anrika lagern äntligen i Systembolagets ordinarie sortiment.

Żywiec började bryggas redan år 1856 i staden med samma namn och är för många polacker det självklara valet om man ska dricka inhemskt öl. Ölet bryggs än idag enligt det ursprungliga receptet och av de finaste ingredienserna; humle och malt av bästa kvalitet och kristallklart bergsvatten. Detta ger ölet dess karaktäristiskt friska och fruktiga smak.

Żywiec är ett av Polens mest omtyckta öl och vi är glada över att det nu kommer att bli mer lättillgängligt. Żywiec är god att dricka som den är men passar även ypperligt till all typ av fet fisk eller varför inte till en klassisk schnitzel, säger Isabella Santos, Brand Manager Specialities & Ciders på Heineken.

Żywiec har bland annat belönats med utmärkelsen Superbrand och blev guldmedaljvinnare i 2007 års upplaga av World Beer Championship.

Färg: Ljust gyllengul
Doft: Inslag av ljust bröd, citrus och muskot
Smak: Ren och humlig smak med lätt sötma och liten beska

Art. nr. 1610 Pris: 16,90 kr/st, 500 ml. Servering: Serveras bäst runt 8°C Alk.vol.: 5,6 % Sortiment: Ordinarie i ett antal butiker. Kan beställas till samtliga butiker. Kontakta Systembolagets kundtjänst för information.

GL Brands är ett helägt dotterbolag till Heineken.

Kommentarer (0)