Stockholms unikaste utomhus reklamplats lanseras idag - på cykeltaxi

Hej Hej Stockholm Pedicabs AB lanserars onsdag den 15e juni 2016 och kommer att erbjuda Stockhoms unikaste, högeffektiv och utomhus reklamplats - på unika,moderna, miljövänliga cyklar. Hej Hejs hittas mitt i Stockholm varje dag på grund av den cykeltaxitjänsten och sightseeing tours för turister som erbjuds.

Företaget drivs av en skotte, en engelsman och flera internationella cyklister men cyklarna kommer från Frankrike där 'pedicabs' är vanliga och popular och används i 16 europeiska städer. Nu har koncepten landat i Sverige. Neil Fraser, VD fick idén när han funderade på en ny karriär. 'Jag märkte att många på Slussen tvingades att gå med stora väskor och öl till färjorna. I Edinburgh, Skottland finns flera cykeltaxi och jag tänkte att det skulle funka här i Stockholm.

Efter några månader var planen skapat och den viktigaste var att cyklarna som valdes var modern och unika och erbjudade en högeffektiv sätt för att annonsera utomhus. 'Alla människor i stan tittar på Hej Hejs och de är mycket omtalad. Vi når tusentals människor varje dag så det är en högeffektiv sätt för att annonsera. Och de är miljövänliga och hälsosamt och ger stora företag och brands en möjlighet att 'walk the sustainability walk'. Det är nånting kreativ, innovativ och annorlunda från buss annonsering.

Det är säkert att cykeltaxitjänster kommer att vara populärt och en vanligt sätt och åka i central Stockholm för turister samst Stockholmare.

• Resor

• stockholm
  • cykeltaxi
  • media
  • utomhus reklam
  • ooh
  • annonsering
  • miljö

Hej Hej Stockholm Pedicabs AB erbjuder tours,utomhus annonsering och evenemang transport.

www.hejhejstockholm.com