Från Viggoklassikerns Friidrottsdag på Lidingö

Boka 16 september i kalendern för Viggoloppet - för alla barn, ungdomar och vuxna som har behov av särskilt stöd.

Viggo Foundation presenterar stolt Viggoklassikern i samarbete med Aktivis. En klassiker för alla barn, ungdomar och vuxna som har behov av särskilt stöd. Viggoklassikern anordnas i 3 olika grenar och vi har redan i år klarat av Bowling och Friidrott. Viggoklassikern erbjuder alla deltagare en riktig utmaning både psykiskt och fysiskt, viktigast av allt ett tillfälle att ha kul och träffa nya kompisar!

Nu är det högtid att anmäla sig och ladda om för sista grenen, Viggoloppet som är ett sammarbete med Topploppet och tidningen Topphälsa. Viggoloppet går av stapeln den 16 september i Hagaparken och är

öppet för alla barn och ungdomar med särskilda behov även om man tidigare inte har deltagit i de två tidigare grenarna. Alla som anmäler sig får T-shirt, Diplom och en medalj efter loppet.

Viggoloppet i samarbete med Topploppet & Topphälsa

ANMÄLAN ÖPPEN NU!
Datum: 16 september 2017
Plats: Hagaparken, Stockholm
Upplägg: Läs mer på www.topphalsa.se/topploppet-2016/
Sträckan 1,5 km eller 3 km

Tid: Start 10:00, bra om man är på plats senast 9:30 så gör vi en gemensam enklare uppvärmning.

Pris: 100: / person betalas i samband med registrering på länken nedan.
Målgrupp: Alla åldrar
Sista anmälningsdag: 4/9/17

Anmäl dig till Viggoloppet --> Klicka HÄR

När ni anmält er och betalt till Viggoloppet, skicka även ett mail till Jori@aktivis.se och meddela att ni registretat er. Har ni frågor eller funderingar kontakta: Jori@aktivis.se tel. 070-66 30 253

För familjemedlemmar som anmäler sig tilll Topploppet får man en viss rabatt när man registrerar sig på länken.

Läs mer om Topploppet dagen på www.topploppet.se Följ Topploppet på Facebook

Om VIGGOFOUNDATION - Insamlingsstiftelsen Idrott för Barn i behov

En nystartad insamlingsstiftelse grundad av Måns Möller som har ett stort engagemang och erfarenhet vad som krävs för barn i behovs (ADHD, autism, asperger) möjlighet att idrotta. I nuläget finns oftast ingen plats för dessa barn i befintligt svenskt föreningsliv. Barn i behov kräver ofta lite extra resurser och målet är att uppmuntra föreningar/ föräldragrupper att starta egna sektioner för barn i behov.