Sommarlov 2018

Sommarlov 2018

Nu finns sommarens lovprogram på helsingborg.se/lov och i dagarna får alla grundskoleelever hem en folder för årets sommarlov. Fritid Helsingborg presenterar sommarens aktiviteter tillsammans med ideella föreningar, organisationer och andra kommunala verksamheter.

Nytt format

I år presenterar vi lovprogrammet i ett enklare format. Fullständig information och alla aktiviteter finns istället på helsingborg.se/lov. Som vanligt är variationen på aktiviteter stor och många är dessutom gratis. För de aktiviteter som kräver anmälan öppnar den tidigast måndag 14 maj. Flera av aktiviteterna är anpassade för personer med funktionsvariation.

Det händer extra mycket i år

Precis som vanligt är lovprogrammet fullspäckat med allt från läger och sommarskolor till utflykter och prova på-aktiviteter. Den 2-8 juli kommer SM-veckan till Helsingborg och Landskrona, en folkfest med rekordmånga SM-tävlingar. HX, Helsingborgs stadsfest, äger rum 3-4 augusti, och populära Splash run event är tillbaka 19-21 juli. Under sommaren arrangerar vi också tävlingen Percy’s pris där ungdomar födda 1999-2005 kan tävla i fotografering, basket och fotbollskickning.

Sommarens lovprogram och mer information finns på helsingborg.se/lov.