​Annette Melander Berg är Helsingborgs nya näringslivsdirektör

​Annette Melander Berg är Helsingborgs nya näringslivsdirektör

Den 6 augusti tillträder Helsingborgs nya näringslivsdirektör Annette Melander Berg. Annette har en bred och lång erfarenhet av företagande, näringsliv och marknadsföring.

- Jag är glad att välkomna Annette Melander Berg till Helsingborgs stad. Hennes långa erfarenhet som marknadsdirektör, VD och entreprenör gör henne utmärkt i rollen som ny näringslivsdirektör. Hon har en bred utbildning och samtidigt en lång erfarenhet av att arbeta med företagande och näringsliv. Hon har också ett brett kontaktnät och en kunskap om hur små och stora företags förutsättningar är i en föränderlig värld. Därutöver har Annette också ett brett kunnande inom varumärke, PR och kommunikation, säger administrativ direktör Elin Ask.

- Jag ser verkligen fram emot att få kliva ombord i augusti och tillsammans med avdelningen för näringsliv- och destinationsutveckling arbeta stenhårt för att lyfta näringslivsfrågorna i och utanför Helsingborg. Staden gör ett riktigt bra arbete idag, men vi kan bli ännu bättre. Jag tror att min erfarenhet från olika typer av branscher och organisationer, samt företag i olika utvecklingsskeden kommer att komma väl till pass i min nya roll som näringslivsdirektör, säger Annette Melander Berg.

Annette Melander Berg har bland annat varit produktchef på Yves Rocher Suède AB, marknadschef för S Reg AB (utveckling av digitala tjänster inom säkerhet och försäkring), varit marknadsdirektör hos Aller media och kommer nu senast från Connect Sverige Region Syd där man kopplar ihop entreprenörer med kapital, kompetens och kontakter från näringslivet.

Annette Melander Berg bor i Helsingborg med sambo och två barn. Renée Mohlkert är tillförordnad näringslivsdirektör fram till dess att Annette Melander Berg börjar.

För mer information: Elin Ask, administrativ direktör, 0732-311530 eller Annette Melander Berg; 0730-973675

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.