Helsingborgs stad får utmärkelsen Årets HR-visionär

Priset Årets HR-visionär delas ut av Akademikerförbundet SSR och Kompetensmässan sedan 1993. Priset går till personer eller organisationer som gjort något banbrytande inom arbetsmiljö, kompetensutveckling eller verksamhetsutveckling. Prissumman är 20 000 kronor.

Prisutdelningen sker idag, torsdag 14 februari, kl 11:45 i Dunkers kulturhus i Helsingborg i samband med Helsingborgs stads inspirationsdag kring hälsofrämjande arbetsplatser. Priset tas emot av Agneta Kallstenius, arbetsmiljö- och hälsocontroller, Helsingborgs stad.

Så här lyder juryns motivering:

”Årets pris går tillHelsingborgs stad för arbetet med hälsofrämjande arbetsplatser. Staden har lyckats få ett starkt fokus på arbetsmiljöfrågorna genom sin interna utmärkelse, Hälsofrämjande arbetsplats. Man har snabbt nått ovanligt goda resultat och det har varit inspirerande för hela organisationen.”

För mer information kontakta:

Agneta Kallstenius, arbetsmiljö- och hälsocontroller Helsingborgs stad, tel 0732-315753
Thomas Goldberg, ombudsman Akademikerförbundet SSR, tel 0708-17 44 62