Bo Kaspers Orkester spelar i Helsingborg 14 december 2018.

​Bo Kaspers Orkesters hyllade show till Helsingborg

I höstas tog Bo Kaspers Orkester steget till krogshow och möttes av idel hyllningar hos såväl publik som press. I höst tar det populära livebandet “Allt ljus på oss” vidare på stor arenaturné och spelar i Helsingborg 14 december.

– På publikens begäran stuvar vi nu in vår tusendollarsshow i några långtradare och beger oss ut i landet. Vi är sjukt stolta över en show vi tycker speglar oss och vår musik. Hopp och förtvivlan. Grubbel och fuldans. Vi ses! hälsar Bo Kaspers Orkester.

I över 25 års tid har det rosade och Grammisbelönade bandet skapat ett starkt band till sin publik som följt med dem genom åren. I Allt ljus på oss tar Bo Kaspers Orkester med publiken på en musikalisk och visuellt nyskapande resa genom deras viktigaste deras sånger och texter som fond för berättandet.

Det är en storslagen och samtidigt intim föreställning där personliga berättelser, känslosamma arrangemang, genomarbetad scenografi och en närhet till publiken varvas med låtar som genomsyras av glädjen till musiken och viktiga milstolpar i Bo Kaspers Orkesters liv på scen.

Bo Kaspers Orkesters Allt ljus på oss görs tillsammans med regissören Hans Marklund (”Jill”, ”50 år i lyxförpackning”, ”Uggla Rheborg Ulveson”) och manusförfattaren Anders Lundin (”R.E.A.”, ”Allt för Sverige”).

Fredag 14 december 2018 klockan 19.30 i Helsingborg Arena.

Allt ljus på mig presenteras av LifeLine Management.

Bertil Alm, projektledare Helsingborg Arena & Scen, 073-231 14 09.