​Molly Sandén till Helsingborgs Arena

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2019 07:00 CET

Molly Sandén kommer till Helsingborg 4 april 2020. Bildkälla: Live Nation

Den svenska popdrottningen Molly Sandén ger sig ut på turné. Hennes senaste album har hyllats av både kritiker och publik och i somras utsågs hon till årets kvinnliga liveartist på Rockbjörnen-galan. Den 4 april uppträder hon med sin intima konsert ”Molly Sandén – stark & svag & allting däremellan” på Helsingborgs Arena.

Molly Sandén gav ut sitt fjärde album i våras och hon är Sveriges mest streamade kvinnliga artist. På vårens turné bjuder Molly på en unik specialföreställning där hon tar ut svängarna både visuellt och musikaliskt med utgångspunkt i sina senaste två skivor.

Många förknippar Molly Sandén med ett pampigt och storslaget artisteri men den här gången har hon valt att uppträda i ett mer sparsmakat och personligt sammanhang. Publiken kan förvänta sig avskalade versioner av hits som Sand, Rosa himmel och Det bästa kanske inte hänt än, allt med uppbackning från en ensemble bestående av David Larsson (vocoder, flygel, gitarr), Povel Olsson (slagverk) och Linnea Olsson (cello och bas). Med sin hyllade scennärvaro och musikaliska talang förväntas vårturnéns intima upplägg bli en höjdpunkt både för Molly själv och för fansen.

Helsingborg Arena lördag 4 april kl. 19.00

Biljettsläpp 14/11 kl. 12.00

Kim Halling, Marketing & PR Manager Live Nation, 070-221 97 18, Kim.Halling@LiveNation.se

Showen presenteras av Live Nation

Njut av en stjärnspäckad show och landets främsta artister, heja fram favoritlaget och gå på konferens. Helsingborg Arena är en plats som sjuder av liv och rörelse från året om. Med service i toppklass, trevlig miljö och promenadavstånd till centrum är Arenan en perfekt mötesplats för alla åldrar. Köp snacks och fika i våra välfyllda kiosker och låt kvällen börja i Restaurang Dahlberg som erbjuder svalkande drycker och vällagad mat av utvalda råvaror.

Köp biljetter och läs mer om våra evenemang på www.hbgarena.se

Kommentarer (0)

Kommentera