Musikalen Trazan och Banarne till Helsingborg 2020

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2019 16:01 CET

Trazan och Banarne på jubileumsturné i Helsingborg 13 nov 2020. Foto: Magnus Liam Karlsson

Nästa år fyller Electric Banana Band 40 år. Detta firas med en nyskriven version av Trazan & Banarne – Banankontakt. Den 13 november 2020 kommer jubileumsmusikalen till Helsingborg Arena.

Barnprogrammet Trazan & Banarne sändes på SVT mellan 1976 och 1982 och är fortfarande ett av Sveriges största och mest populära barnprogram. I musikalen Trazan & Banarne har Lasse Åberg och Janne Schaffer moderniserat handlingen och kopplat den till aktuella miljöfrågor. I en färgsprakande och tidsenlig show bjuder de publiken på folkkära låtar som Zvampen, Min piraja Maja och Banankontakt, blandat med nytt material.

Humorn i musikalen är anpassad för hela familjen och berättelsen tar sin början i skogen, där Trazan och Banarne lever ett fridfullt liv i sin koja. Men det dröjer inte länge förrän de får besök av ett skurkaktigt skogsbolag som vill såga ner alla träd. Efter den här upptakten utspelar sig en kamp mellan ont och gott där människor, djur och natur ställs mot varandra i en musikalisk och tänkvärd föreställning.

Lasse Åberg är en ikon i svenskt kulturliv och flerfaldigt prisbelönt som konstnär och skådespelare. För de flesta är han mest känd för sin rollfigur Stig-Helmer i Sällskapsresan-filmerna - och som Trazan Apansson i barnprogrammet.

Jubileumsturnén med Trazan & Banarne sker hösten 2020 och 13 november är det dags för show på Helsingborg Arena. Biljettförsäljning pågår.

Cherie Karlsson Glover, marknadsansvarig Lifeline, cherie.k.glover@lifeline.se

Njut av en stjärnspäckad show och landets främsta artister, heja fram favoritlaget och gå på konferens. Helsingborg Arena är en plats som sjuder av liv och rörelse från året om. Med service i toppklass, trevlig miljö och promenadavstånd till centrum är Arenan en perfekt mötesplats för alla åldrar. Köp snacks och fika i våra välfyllda kiosker och låt kvällen börja i Restaurang Dahlberg som erbjuder svalkande drycker och vällagad mat av utvalda råvaror.

Köp biljetter och läs mer om våra evenemang på www.hbgarena.se

Kommentarer (0)

Kommentera