Photographer Niclas Brunzell 2019 © Studio Niclas Brunzell AB

​Takida firar 20 år med turné

Takida slår på stort och firar bandets 20-årsjubileum med en rikstäckande turné. Den 25 januari spelar de i Helsingborg Arena.

Bandet, som idag kan kalla sig för en av Sveriges främsta rockband, bildades 1999 och slog igenom rejält med debutalbumet ”Make You Breathe” år 2006. Året därpå släpptes albumet ”Bury The Lies” som innehöll hitsingeln ”Curly Sue” som låg på förstaplatsen P3s Tracklista i tio veckor och på Svensktoppen i 54 veckor.

Förra året började de arbeta med skivbolaget BMG där de släppte singeln ”Master” som blev början på ett nytt kapitel för Takida. Samarbetet blev en internationell succé med slutsålda spelningar och en större fan-skara.

I år firar bandet sitt 20-årsjubileum. Nästa år är det dags för Takida att bege sig ut på en rikstäckande turné - 20th Anniversary Tour. Det blir totalt 17 stopp, inklusive spelningar i Norge, Finland och Danmark. Den 25 januari kommer de till Helsingborg Arena.

Biljetterna släpps 27 september klockan 09.00.

My Larsson, presskontakt Live Nation, my.larsson@livenation.se