Helsingborgs Konserthus vann Nordic Digital PR Awards

Helsingborgs Konserthus vann Nordic Digital PR Awards

Igår prisades Helsingborgs Konserthus under Nordic Digital PR Awards i kategorin Digital Storyteller. Priset i kategorin Digital Storyteller delades ut till det företag som bäst sätter exempel för bra storytelling och hög digital närvaro som andra kan lära sig av.

Nordic Digital PR Awards arrangeras av Mynewsdesk som i tio år har prisat företags PR- och kommunikationsarbete. I samband med årets jubileum ökade både prestigen och konkurrensen då man för första gången ställde företag från hela Norden mot varandra.

Juryns motivering:
Helsingborgs Konserthus stora styrka är att de lyckas sätta kreativa vinklar på relevant och informativt innehåll. De uppnår inte bara imponerande resultat i medierna, de är trogna sina värderingar och är inte rädda för att ta ställning när det krävs. De arbetar aktivt med storytelling för att skapa intresse hos målgruppen. De är duktiga på att optimera sina kommunikationsinsatser i sociala medier för att budskapet ska nå hela vägen fram.

- Det har varit en fantastiskt spännande process, väldigt inspirerande och lärorikt att bekanta sig med alla nominerade bidrag. Det var intressant att se hur de arbetat med sin kommunikation på flera plattformar, både inom branding, storytelling och produkt, säger Glenn Bisgaard, Head of Customer Management and Communications, Apollo Rejse.

Den internationella juryn bestod av Nils Apeland (Founder and CEO, Bedre Kommunikasjon and Talerlisten), Canan Yasar (Creative Director, Obeya), Mikaela Sonck (Head of Children and Teen Content, YLE), Glenn Bisgaard (Head of Customer Management and Communications, Apollo Rejser) och Sara Lindström (Global PR Manager, Mynewsdesk).

Om tävlingen
Nordic Digital PR Awards (tidigare Årets Nyhetsrum) arrangeras av Mynewsdesk med syfte att prisa företag och organisationer för sina PR- och kommunikationsinsatser under det gångna året. I år tävlade totalt 150 företag mot varandra i sex olika kategorier. Först gick den interna juryn igenom ansökningarna som också analyserades och utvärderades på den data som finns tillgänglig via Mynewsdesks plattform - för att landa i sex finalister i respektive kategori. Slutligen presenteras de tävlande för den externa expertjuryn som avgjorde tävlingen.