Mezzosopranen Andrea Baker.

Sing, Sistah, Sing!

Följ med på en vindlande musikalisk berättelse om den afroamerikanska kvinnans roll i musikhistorien tolkad av den internationellt uppmärksammade mezzosopranen Andrea Baker.

Konserten Sing, Sistah, Sing! har fått mycket uppskattning på sin turné genom Europa och lördag 24 mars ges den på Helsingborgs Konserthus klockan 18.00. Mezzosopranen Andrea Baker firar många av de mest extraordinära rösterna som tillhört stora stjärnor som exempelvis Leontyne Price och Marian Anderson från den klassiska scenen, men även pop- och souldrottningar som Donna Summer, Nina Simone och Billie Holiday. Räkna med en upplyftande, dramatisk och innehållsrik resa genom en ofta förbisedd del av vår gemensamma historia, där Baker sjunger blues, jazz, opera, gospel och klassisk musik – alltsammans i samspel med pianisten Albert Horne.

Se trailer

Medverkande:
Andrea Baker, mezzosopran
Albert Horne, piano

24 mars klockan 18.00 i Lilla Salen.