Spyflugan Astrid och hennes kusiner. Illustration: Maria Jönsson.

Surrig familjekonsert med spyflugan Astrid

Spyflugan Astrid läser i tidningen att Helsingborgs Symfoniorkester söker flugor som vill vara med i Flugornas kör. "Bråttom! Kom hit!", står det. Lördag 17 mars ger Helsingborgs Symfoniorkester en surrig familjekonsert tillsammans med Helsingborgs musikklasser och solister.

Följ med Astrid och hennes kusiner på äventyret hos Helsingborgs Symfoniorkester. Ulrika Emanuelsson har gjort musiken som spelas när illustratören Maria Jönssons populära figur, spyflugan Astrid, besöker Konserthuset. Susanna Andersson är solist och berättare. Familjekonserten passar alla åldrar och äger rum lördag 17 mars klockan 15.00

Välkommen att pyssla flugor i Konserthusets café en timme innan konserten börjar.

Spyflugan Astrid ges även som skolkonsert 14 mars kl.10.30, 15 mars kl. 9.00 och 10.30, 16 mars kl. 9.00 och 10.30.

Musik: Ulrika Emanuelsson
Text och bild: Maria Jönsson
Regi: Helena Röhr
Animation: Charlotte Rodenstedt/Bloody Honey