Lise & Gertrud. Foto: Tina Axelsson.

After Work med Lise & Gertrud

I höst får Helsingborgs stadsteaters nya satsning After Work premiär på Foajéscenen. Först ut är den dynamiska duon Lise & Gertrud som gästar teatern 7 och 8 november. I sin föreställning ”Tack för din musik” tolkar de Marie Fredriksson på sitt egna och avskalade sätt.

After Work-konceptet är ett led i teaterns satsning på att öppna upp huset under fler kvällar i veckan, att sänka trösklarna och att locka ny publik. När Lise & Gertrud besöker teatern två kvällar i november sker det i ett intimt format där publiken kan njuta av något att äta och dricka samtidigt som de får musikalisk underhållning.

Med två röster, en cello och ett piano hyllar Lise & Gertrud världsstjärnan Marie Fredrikssons låtskatter på Foajéscenen. Att de valt att tolka Marie Fredriksson är inte någon slump:

"Hennes röst rymmer allt! Den kröp in under huden på oss båda redan när vi var unga tjejer, och den har stannat kvar där sen dess. Hennes röst är rockig, spröd, kraftfull, livfull, uttrycksfull och stolt. Den bär en alldeles egen stjärnhimmel. Marie är en stor förebild.”

Lise & Gertrud har uppträtt tillsammans i snart tjugo år. Liselotte "Lise" Hummel står för sång och piano och Gertrud Stenung står för sång och cello. Den Stockholmsbaserade duon har turnerat med en mängd egna produktioner och medverkat i ett flertal stora evenemang, allt från Nobelfesten till Allsång på Skansen. De är kända för sina musikaliska och personliga tolkningar av andras låtar.

VAD: AW på Foajéscenen med Lise & Gertrud
NÄR: PREMIÄR 7–8 november klockan 18.00 (Baren är öppen från kl 17.00)
VAR: Foajéscenen, Helsingborgs stadsteater

För mer information: