Körsång till lunch

Körsång till lunch

Lunchkören på Helsingborgs stadsteater är ett kort, intensivt körpass öppet för alla som vill sjunga loss på lunchtid. Start på tisdag 24 september klockan 12.15.

De nya körledarna Jonas Engström och Hanna Forsberg ser framemot att välkomna nya (och gamla) sångare. Det blir mycket glädje och energi där deltagarna får prova på och upptäcka körsångens betydelse för hälsa, delaktighet och självkänsla. Repertoaren är en blandning av visor, kör-hits från olika delar av världen, svenska klassiker och någon dagsaktuell sång.

Van – ovan, ung – gammal, körsångare – enskild. Alla är välkomna.

- Det ska bli väldigt spännande. Vanligtvis när jag jobbar med kör är det ofta fokus på att öva inför en konsert eller event. Här handlar det BARA om att ha roligt tillsammans precis här och nu, säger Jonas Engström.

Lunchkören som är en av de nya satsningarna i StadsteaternPLUS, ett koncept som erbjuder ett rikt och spännande utbud utanför de ordinarie teaterföreställningarna.

VAD: lunchkör på Helsingborgs stadsteater, ingen vana eller föranmälan krävs.
VAR: Foajéscenen, ingång via huvudentrén.
NÄR: tisdagar 12.15–12.45, med start 24 september.

Fri entré

För mer information:
Jonas Engström, körledare, tfn 0703-30 87 93, jonas@soulfulmusic.se

Helsingborgs stadsteater i samarbete med Soulful music.