​​Inbjudan till pressträff av "Farmor och vår Herre"

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2016 08:00 CET

Eva Rydberg i "Farmor och vår Herre"

Välkommen på pressträff av Farmor och vår Herre onsdagen den 30 november klockan 11.00 på Helsingborgs stadsteater.

Farmor och vår Herre har premiär på Storan den 9 december. Eva Rydberg gör paradrollen som den envåldshärskande godsägarinnan Agnes Borck. För regin står den prisade regissören Christian Tomner.

Under pressträffen visas ett utdrag ur föreställningen och det finns möjlighet till intervju med regissör och skådespelare.

Tid: onsdag 30 november klockan 11.00.
Plats: Helsingborgs stadsteater, samling innanför huvudentrén.

Meddela att du kommer till mira.jalamo@helsingborg.se

Farmor och Vår herre
Spelas 9 december 2016 - 26 januari 2017.

Farmor och vår Herre är ett stycke tidsdokument som skildrar en kvinnas klassresa i en svensk småstad – från fattig piga till mäktig karriärkvinna. Hjalmar Bergmans skröneliknande klassiker är en tankeväckande historia som här skildras med både värme och humor.

Eva Rydberg gör rollen som den envåldshärskande godsägarinnan Agnes Borck och sällar sig därmed till raden av aktade aktriser som gestaltat Farmor. Med Farmor och vår Herre fortsätter prisade regissören Christian Tomner sitt samarbete med Eva Rydberg. Hösten 2014 blev Carin Mannheimers I sista minuten en publiksuccé i Tomners händer. Eva Rydberg spelade en av huvudrollerna.

– Jag kände redan då att Eva skulle vara perfekt som Farmor, säger Christian Tomner.

Av: Hjalmar Bergman
Regi och bearbetning: Christian Tomner
I rollerna: Bo G. Andersson, Gustav Berg, Cecilia Borssén, Tobias Borvin, Nils Dernevik, Jörgen Düberg, Johan H:son Kjellgren, Lotta Ramel, Eva Rydberg.

Mer om Farmor och vår Herre

Mira Jalamo, kommunikatör: 0721-88 54 99, mira.jalamo@helsingborg.se

Helsingborgs stadsteater invigdes 1921 och är en av Sveriges äldsta stadsteatrar. Målsättningen är att vara en av regionens ledande kulturinstitutioner med en bred, kvalitativ och angelägen repertoar som speglar vår samtid och mångfald. Helsingborgs stadsteater är en del av Helsingborg Arena och Scen AB.

Kommentarer (0)