Inbjudan till pressvisning av årets familjeföreställning Rapunzel

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2017 15:59 CET

Foto: Sophie Håkansson

Rapunzel är en föreställning full av musik, spänning och humor i regi av teaterchef Kajsa Giertz, prisbelönt regissör och koreograf.

Den mer än tusen år gamla historien om Rapunzel är en berättelse om hur det är att vänta och längta, om att bli både bortbytt och bortskämd. Tills man upptäcker sin egen röst och börjar sjunga så att tornet man är inmurad i skakar. Och sen kan vad som helst hända.

• Pressvisningen äger rum torsdagen den 30 november klockan 10.00-11.30 på Helsingborgs stadsteater. Möjlighet finns till intervjuer med regissör, skådespelare och delar av det konstnärliga teamet.

Anmäl er i förväg till pressvisningen genom att skicka ett mail till mira.jalamo@helsingborg.se
Meddela även önskemål om personer ni vill intervjua.

Rapunzel spelas på Storan 9 december 2017 till 3 februari 2018.

Text: Marina Steinmo i samarbete med Kajsa Giertz, fritt efter Giambattista Basile, Charlotte-Rose de Caumont de La Force och bröderna Grimm.
Regi och koreografi: Kajsa Giertz
Kompositör: Jeanette Albeck
Scenografi och kostym: Helle Damgaard
Ljusdesign: Mikael Sylvest
Dramaturg: Tom Silkeberg

I rollerna: Alexander Abdallah , Evamaria Björk , Nils Dernevik , Hanna Englund , Oldoz Javidi , Lisa Larsson , Emma Mehonic , Robert Olofsson , Nicholas Kingo.

Mira Jalamo, kommunikatör, 0721-88 54 99

Kommentarer (0)