Nytt program för Foajéscenen på Helsingborgs stadsteater!

Nu släpper vi vårt nya program för Foajéscenen på Helsingborgs stadsteater!

Detta är andra säsongen med en blandning av föreläsningar, musik och föreställningar av, med och för Helsingborgs invånare. Nytt för den här säsongen är att Foajéscenen inte längre är begränsad till scenen i Storans foajé, utan att den även flyttar in på Storans scen vid flertalet tillfällen. Bland annat har vi något så spännande som en skateboardföreställning i maj. Dessutom genomgår foajéscenen en förvandling i vår för att bättre passa detta nya format.

Nu på tisdag visar vi föreställningen "Var är mitt hem" där Danjin Malinovic berättar om sin uppväxt. Häng med på hans resa från freden till kriget, till korrumperade Moskva men framförallt till ett Sverige där livet äntligen skulle få en nystart. kl. 19.00 Tisdagen den 3/4 - Fri entré

Som vanligt så är det fri entré till de flesta punkterna i Foajéscensprogrammet.

Vi ses!

Programmet utgör en viktig del av teaterns Outreach-projekt som syftar till att nå och nå ut till nya, teaterovana publikgrupper.

Fullständigt program finns på vår hemsida - www.helsingborgsstadsteater.se

Regioner

Helsingborgs stadsteater invigdes 1921 och är en av Sveriges äldsta stadsteatrar. Målsättningen är att vara en av regionens ledande kulturinstitutioner med en bred, kvalitativ och angelägen repertoar som speglar vår samtid och mångfald. Helsingborgs stadsteater är en del av Helsingborg Arena & Scen AB. www.helsingborgsstadsteater.se