Pecha Kucha på Helsingborgs stadsteaters Foajéscen - den 16/10 kl. 20.00

Pressmeddelande   •   Okt 09, 2012 15:04 CEST

16/10 kl. 20.00 - Pecha Kucha

Välkommen till en fartfylld kväll med många olika föreläsare och teman. 20 bilder x 20 sekunder! Inspiration, ny kunskap & nya kontakter. Pecha Kucha är en global rörelse som redan finns i över 400 städer. Pecha Kucha är japanska och betyder ”chit chat” eller sorl.

Vill du veta mer; gå in på www.Pecha-Kucha.org eller kontakta vår ambassadör i Helsingborg Christel Knappe - http://www.christelknappe.com/blog/. Vi finns även på Facebook Pecha-Kucha/Hbg.

FRI ENTRÉ!

Helsingborgs stadsteater invigdes 1921 och är en av Sveriges äldsta stadsteatrar. Målsättningen är att vara en av regionens ledande kulturinstitutioner med en bred, kvalitativ och angelägen repertoar som speglar vår samtid och mångfald. Teatern sysselsätter ungefär 80 personer per år, varav 8 skådespelare ingår i den fasta ensemblen. Teaterchefer är Anna Novovic, konstnärlig ledare och Max Granström, VD. Storan är en av Europas modernaste scener med plats för upp till 600 besökare. Lillans publikkapacitet uppgår till 150 personer.