Pressinbjudan: Ett nytt modigt spelår

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2016 15:34 CEST

Nästa vecka släpper Helsingborgs stadsteater säsongprogrammet för spelåret 2016/2017. Besökarna kan se fram emot både tidlösa klassiker och helt nyskapande pjäser. Välkommen på pressträff 26 maj.

I ett klassiskt samtal med Gud gör publikfavoriten Eva Rydberg comeback på Storan i vinter. Musikprofilen och skådespelaren Freddie Wadling spelar roll på Helsingborg Arena. Lillan gästas åter av prisade regissören Anja Suša. Och Robinson gör en unik och hisnande resa med effekter som du inte visste gick att få i en teaterlokal. Spelåret 2016/2017 är tryfferat med både tidlösa klassiker och helt nyskapande pjäser.

Torsdagen 26 maj klockan 11.00–12.00 bjuder vi in till en pressträff där programmet presenteras i sin helhet. Träffa Max Granström, teaterchef, Eva Rydberg, huvudrollsinnehavare i Farmor och vår Herre, Cecilia Borssén, skådespelare och medlem i repertoarrådet samt Helle Damgaard, scenograf för Robinsons resa.

Tid: Torsdag 26 maj klockan 11.00-12.00
Plats: Helsingborgs stadsteater, foajéscenen. Ingång via stora entrén.

Meddela att ni kommer till mira.jalamo@helsingborg.se

Helsingborgs stadsteater invigdes 1921 och är en av Sveriges äldsta stadsteatrar. Målsättningen är att vara en av regionens ledande kulturinstitutioner med en bred, kvalitativ och angelägen repertoar som speglar vår samtid och mångfald. Helsingborgs stadsteater är en del av Helsingborg Arena och Scen AB.