Stora drömspelet för den minsta publiken

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2020 09:00 CET

Vårens Våffelteater "Stora drömspelet" har premiär 13 mars. På scen: Nils Dernevik och Robert Olofsson.

Årets drömlika Våffelteater Stora drömspelet är en föreställning för alla med barnasinnet kvar. Erik Holmström har tillsammans med ensemblen skapat ett skådespel för den yngsta publiken. Premiär fredag 13 mars klockan 9.30.

Stora drömspelet får publiken kliva in i en värld där allt kan hända och både drömmar och saker får liv. Regissören Erik Holmström har skrivit föreställningen utifrån improvisationer och lek tillsammans med de medverkande skådespelarna Nils Dernevik och Robert Olofsson.

Stora drömspelet är skriven för de yngsta (3-6 år) men väcker även fantasin hos den äldre publiken. En stund innan föreställningen serveras nygräddade våfflor, saft och kaffe i foajén.

PREMIÄR på Foajéscenen 13 mars klockan 9.30.

På scen: Nils Dernevik och Robert Olofsson

Av: Erik Holmström
Regi: Erik Holmström
Scenograf: Leif Persson