Välkommen till pressträff 27 april - vi släpper säsongen 2017/2018

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2017 10:33 CEST

Välkommen till pressträff torsdag 27 april klockan 10.00 då vi presenterar spelåret 2017/2018 på Helsingborgs Stadsteater.

Kajsa Giertz, chef för Helsingborgs stadsteater, bjuder in till pressträff. Klicka här.

Nästa vecka släpper Helsingborgs stadsteater säsongprogrammet för spelåret 2017/2018. Temat för säsongen är familjen. Familjen som socialt och psykologiskt fenomen, familjen som metafor för trygghet och gemenskap. Både kärnfamiljer, nya familjekonstellationer och den splittrade familjen. Förbjuden kärlek och otrohet. Släktfejder. Föräldrar och barn. Kärlek, vänskap och galenskap.

Under spelåret 2017/2018 kan vi se fram emot tio nya uppsättningar, varav fyra är urpremiärer.

Torsdagen 27 april klockan 10.00 bjuder vi in till en pressträff där programmet presenteras i sin helhet. Träffa Kajsa Giertz och några av kommande säsongens regissörer och skådespelare. Vi kommer även att berätta om det nya konceptet "StadsteaternPLUS"

Tid: Torsdag 27 april klockan 10.00
Plats: Helsingborgs stadsteater. Ingång via stora entrén.

Meddela att ni kommer till ulf.dahlstrom@helsingborg.se

Kommentarer (0)