Helsingborgshem bygger tre hus på Klostervägen i Rydebäck.

Helsingborgshem bygger sina första lägenheter i Rydebäck

Nu i maj börjar Helsingborgshem bygga tre hus med sammanlagt 51 hyresrätter på Klostervägen i Rydebäck. Lägenheterna blir bostadsbolagets första i området.

Läget är något alldeles extra, strax intill Rydebäcks centrum, skola och tågstation – ett högt läge med en fantastisk utsikt.

- För att utnyttja det fria läget bygger vi rejäla balkonger i syd- och västläge. På översta våningen blir det stora takterrasser med vidsträckt utsikt över landskapet och sundet och på bottenplan får man en generös uteplats, berättar Anders Eriksson, projektledare på Helsingborgshem.

Att erbjuda en variation av bostäder – stora och små, med olika standarder, planlösningar, hyresnivåer och på olika lägen – är en av grundpelarna i Helsingborgshems strategi för att öka stadens attraktivitet och bidra till Helsingborgs utvecklingsmål.

- Vi bygger lägenheter med 2-4 rum och kök. Rydebäck är ett mycket populärt område och våra hyresrätter bidrar till en bra mix av bostadsalternativ i området, säger Anders Eriksson.

Kontaktpersoner:
Anders Eriksson, projektledare, 042-20 82 12