Hemavan och Tärnaby stänger sina skidanläggningar 5 april

Hemavan Alpint och Tärnaby Alpint har beslutat att stänga sina skidanläggningar söndag 5 april. Beslutet fattades under tisdagskvällen som följd av en skärpt rekommendation från Folkhälsomyndigheten.

Med anledning av Coronapandemins utveckling och för att värna om regionens sjukvård samt gästers, medarbetares och ortsbors välbefinnande har Hemavan Alpint och Tärnaby Alpint beslutat att stänga sina skidanläggningar klockan 16:00 på söndag den 5 april.

- Det är såklart väldigt tråkigt för alla berörda men framförallt för våra gäster som sett fram emot att möta vårvintern i våra skidbackar. Under dessa oroliga tider måste vi sätta hälsa och säkerhet i första rum, och förvissa oss om att det kommer fler vintrar. Detta säger Thomas Ringbrant VD för Hemavan Alpint AB.

hemavantarnaby.com kan berörda gäster ta del av information om vad som gäller för av – och ombokning.

Thomas Ringbrant, VD Hemavan Alpint AB

Tel: +46(0)70-392 36 62