Snökanonerna igång i Hemavan

Snökanonerna igång i Hemavan

Nu produceras det stora mängder snö i Hemavan där målsättningen är att kunna erbjuda skidåkning till skidsugna gäster redan nu till helgen.

Idag startade snökanonerna i Hemavan och om prognoserna håller räknar man med att kunna producera stora mängder snö de kommande dagarna vilket förhoppningsvis innebär säsongsöppning redan nu till helgen.

- Det känns såklart skönt att komma igång med snötillverkningen då vi vet att väldigt många längtar efter skidåkning och skidpremiär. Vi startade snökanonerna i Centrumområdets nedre delar idag (tisdag) och om kylan håller i sig så är vår förhoppning att kunna öppna barnbacken vid Centrumliften redan till helgen. Detta säger Niklas Ottosson, Fjällchef på Hemavan Alpint AB.

Samtidigt som snötillverkningen har dragit igång i Hemavans centrala delar så pågår byggnationerna av Björk –Topprestaurang & Fjällbar, ett nytt snösystem och ny belysning för fullt i Hemavans västra delar. Helgen 4-6 december planerar man att kunna öppna Hemavans västra del för skidåkning och helgen därefter 11-13 december slås portarna upp för Björk – Topprestaurang & Fjällbar. Mer information om vinterns investeringar i Hemavan hittar ni här.

Niklas Ottosson, Fjällchef Hemavan Alpint AB
E-post: niklas.ottosson@hemavantarnaby.com