Starkt bokningsläge för Hemavan Tärnaby inför vintern

Starkt bokningsläge för Hemavan Tärnaby inför vintern

Efter en bra fjolårssäsong där omsättningen ökade med 5 % ser man nu en fortsatt positiv trend i Hemavan Tärnaby där antalet bokade gästnätter har ökat med 12 %* jämfört med samma tidpunkt föregående år.

Hemavan Tärnaby står inför en spännande vinter då man tidigare i vår presenterade vinterns rekordstora investeringar som bland annat innefattar en ny topprestaurang, snösystem och belysning. Pontus Lindh, Marknadsansvarig på Hemavan Alpint AB tror att detta kan vara en av anledningarna till det starka bokningsläget inför vintern. Så här säger Pontus om vinterns starka bokningsläge:

- När vi tittar på antalet bokade gästnätter på våra boendeanläggningar i Hemavan så ser vi en ökning med cirka 12 %* när vi jämför med samma tidpunkt föregående år. Det är givetvis flera olika faktorer som påverkar bokningsläget men vi tror att den nya topprestaurangen och en förbättrad skidprodukt i Hemavans västra del bidrar till att fler vill komma upp och besöka oss i vinter. Att resultatet från vår NKI-undersökning (Nöjd-Kund-Index) stiger visar också på att våra gäster är mer nöjda med sin vistelse hos oss och detta tror vi leder till fler återkommande gäster. Sen har vi även faktorer som sommarens väder och en stark hälsotrend i samhället som bidrar till att fler prioriterar en aktiv skidsemester i vinter.

*Antalet bokade gästnätter med ankomst from 1 december. Bokningsperiod 2014-03-01 till 2014-08-18 respektive 2015-03-01-2015-08-18.

Pontus Lindh, Marknadsansvarig Hemavan Alpint AB
E-post: pontus.lindh@hemavantarnaby.nu

Hemavan Alpint AB omfattar fjällanläggningarna i Hemavan och Tärnaby. Vår vision är att skapa upplevelser som ger minnen för livet. Bolagets verksamhet omfattar driften av liftar, pister och längdspår, evenemang ute och inne samt verksamhet på hotell och restauranger. Säsongen 2013-2014  noterades 169 000 skiddagar i Hemavan Tärnaby.

Mer information finns på www.hemavantarnaby.nu.