Upprop på Facebook gav Mountain Dew i Sverige

Mountain Dew är en klassisk och omåttligt populär läsk i USA där den säljer mer än både Fanta och Sprite. Den har också en stor grupp fans i Sverige, och en Facebookgrupp med nästan 900 medlemmar har länge lobbat för att Mountain Dew ska lanseras i Sverige.

Vi på Hemberga Brunn Dryckesgrossisten AB har lyssnat och tagit intryck och börjar nu sälja Mountain Dew, tillverkad för den svenska marknaden, på licens från PepsiCo. Svensk Mountain Dew finns tillgänglig från vecka 22, 2013.

-Det finns en stor grupp konsumenter som har längtat och lobbat aktivt under lång tid för att Mountain Dew ska lanseras i Sverige. Vi är därför väldigt glada att nu för första gången kunna erbjuda Mountain Dew producerad för den svenska marknaden, säger Viktor Sylvan, Marknads- och Försäljningsdirektör på Hemberga Brunn Dryckesgrossisten AB.

Mountain Dew är en läskedryck med smak av citrus som är lätt grön till färgen och innehåller koffein.

För mer information, vänligen kontakta:

Viktor Sylvan, Marknads- och Försäljningsdirektör tel 070-272 65 21, viktor.sylvan@hembergabrunn.se.

Mattias Petterson, VD, tel 070-761 60 59, mattias.petterson@hembergabrunn.se

• Massmedia

• mountain dew
  • hemberga brunn
  • dryckesgrossisten i stockholm
  • hemberga brunn dryckesgrossisten ab
  • kylda drycker
  • kolsyrad läskedryck

Hemberga Brunn är en oberoende dryckesleverantör som grundades 1948. Vi marknadsför och säljer drycker från stora och små tillverkare. Hemberga Brunn representerar bland annat Perrier, Vittel och innocent Drinks på den svenska marknaden och vi är distributionspartner för ett flertal svenska småbryggerier. Dessutom är Hemberga Brunn marknadsledare inom försäljning av kylda drycker till kontorsmarknaden i Sverige.

Viktor Sylvan

Presskontakt Marknads- och Försäljningsdirektör Marknadsföring och Försäljning 070-272 65 21