Goda arbetsgivare kan nu ge hushållstjänster som löneförmån

Efter dagens riksdagsbeslut om att även införa skattelättnader för hushållstjänster som löneförmån får arbetsgivare nu större möjlighet att erbjuda sina medarbetare en enklare vardag.

Det anser företaget Hemfrid som sedan 1996 levererar hushållsnära tjänster till privatpersoner både direkt och via arbetsgivaren som löneförmån.

- Vi välkomnar riksdagens beslut att införa skattelättnader för hushållsnära tjänster också som löneförmån. Det är mycket glädjande att regeringen fortsätter att utveckla den nya reformen hushållsnära tjänster. Dagens nya förmån premierar arbetsgivare som värnar sina medarbetares totala livssituation säger Monica Lindstedt, grundare och styrelseordförande i Hemfrid i Sverige AB.

För att kunna möta den starka efterfrågan som reformen om hushållsnära tjänster redan skapat har Hemfrid i Sverige AB anställt över 200 nya medarbetare sedan 1 juli i år. Företaget har nu totalt knappt 600 anställda på fem orter i landet. Med dagens tilläggsbeslut förväntas efterfrågan på hushållsnära tjänster att öka ytterligare.

Hemfrid är Sveriges största leverantör av hem- och familjeservice till hushåll. Hemfrid grundades 1996 av Monica Lindstedt tillika styrelseordförande i Hemfrid i Sverige AB. Åsa Andersson Antelli är vd för företaget sedan 2002.

Hemfrids tjänster omfattar allt från städning och strykning till barnpassning och står för trygghet, kvalitet och service. Våra kunder är privatpersoner som antingen köper tjänsterna direkt av Hemfrid eller nyttjar dem som löneförmån via sin arbetsgivare.

Hemfrids drygt 700 medarbetare, från 40 nationer, underlättar vardagen för mer än 5 000 hushåll. Huvudkontoret ligger i Stockholm, men företaget har också kontor i Göteborg, Malmö, Uppsala, och Västerås. Företaget omsätter drygt 120 miljoner kronor.