Mohammed Salloum ny CFO på Hemfrid

Mohammed Salloum ny CFO på Hemfrid

Mohammed Salloum blir ny CFO på Hemfrid. Mohammed kommer närmast från en roll som ansvarig för controlling och utveckling inom bolaget. Innan dess har han jobbat som konsult på Capgemini Consulting inom både bank- och finans samt bil och flygindustrin.

– Det ska bli oerhört spännande att få vara med och fortsätta Hemfrids tillväxtresa som CFO. Hemfrid har varit med och skapat en helt ny bransch som förändrat synen på tjänster i hemmet. Jag ser fram emot att utveckla affären ytterligare och fortsätta göra skillnad för både kunder och medarbetare, säger Mohammed Salloum.

Mohammed har en bakgrund från konsultbranschen där han jobbat med både affärs- och verksamhetsutveckling inom både bank- och finans samt bil- och flygindustrin. Han har en PhD i Performance Management från Mälardalens Högskola/ University of Cambridge.

– Mohammeds erfarenhet inom affärs- och verksamhetsutveckling kommer att vara oerhört värdefullt för oss framöver. Med en stark utveckling på marknaden och ett ökat fokus på digitalisering kommer han att vara en stor tillgång i vårt fortsatta arbete, säger Hemfrids vd Maria Andersson.

Hushållsnära tjänster är i dag en snabbväxande bransch. Förra året gjorde 730 000 svenskar avdrag för en hushållsnära tjänst. De vanligaste kunderna är småbarnsfamiljer som tar hjälp med exempelvis städning eller barnpassning för att få ihop sitt livspussel. Sedan augusti förra året ingår även flytt och it-tjänster i avdraget för hushållsnära tjänster.

Mohammed Salloum, CFO Hemfrid, 070-425 16 10, mohammed.salloum@hemfrid.se
Maria Andersson, vd Hemfrid, 070-425 15 22, maria.andersson@hemfrid.se

Hemfrid är Sveriges första och största leverantör av hushållsnära tjänster och vill vara branschens bästa arbetsgivare. Hemfrids ca 2 000 medarbetare från hela världen underlättar vardagen för familjer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås och Helsingborg. Vi vill att fler tar hjälp för att få ihop sitt livspussel.