Vi längtar efter att återigen ha en Hemmakvälls-butik i Jönköping och hälsar kunder varmt välkomna till butik den 25 mars.

Hemmakväll återvänder till Jönköping med butik fylld av godis

Alla godisälskare i Jönköping kan pusta ut. Snart kommer Hemmakväll tillbaka till staden med en butik fylld av godis och snacks. Butiken öppnar den 25 mars i Jönköpings Östra Centrum och är väl efterlängtad.

– Vi har fått många förfrågningar från kunder som önskar att vi ska öppna i Jönköping, så vi är mycket glada och stolta över att äntligen kunna uppfylla det, säger Ulrika Wallberg, VD på Hemmakväll.

Efter flera år utan butik i Jönköping kommer Hemmakväll nu tillbaka. Jönköping har cirka 140 000 invånare och växer stadigt. Den blomstrande stadskärnan sjuder av liv och blev sommaren 2019 utsedd av WSP till den stadskärnan i Sverige med bäst framtidsutsikter. Kommunen siktar på att bli utsedd till årets stadskärna, vilket fastighetsägare och verksamheter i staden samarbetar kring för att uppnå. Med högskola och flera gymnasier i centrum och utan separat campusområde skänker studenterna liv och rörelse till innerstaden, vilket främjar centrumverksamhet och handeln.

Den nya butiken kommer att ligga i entrén till shoppinggatan Lantmätargränd.
– Efter flera års letande har vi äntligen hittat rätt läge för oss. Butiken ligger perfekt beläget där många människor rör sig med goda kommunikationsmöjligheter. Dessutom ligger både Jönköping University och flera gymnasieskolor i närheten vilket passar oss utmärkt. Den optimala placeringen för en Hemmakvällbutik är där det rör sig mycket kunder som kan spontanhandla, då försäljningen är driven av impulshandel. Våra viktigaste kunder är barnfamiljer, ungdomar och unga vuxna så läget passar fantastiskt för att nå våra målgrupper, säger Ulrika.

Butiken kommer att vara sprängfylld från golv till tak med allt som är gott, vare sig det är sött, salt eller surt. Här finns lösgodis, dryck, konfektyr, snacks, glass med mera – allt som behövs för en perfekt hemmakväll.

– Vi arbetar konsekvent med att fylla butikerna med lösgodis av hög kvalitet och av kända varumärken att ta in unika nyheter som kommer först på Hemmakväll och att erbjuda fantastisk service, för att skapa en så fin kundupplevelse som möjligt. Det är en helt ny värld av godsaker för alla godisälskare, snacksfantaster och läskentusiaster, avslutar Ulrika.

Visste du förresten att?

• På Hemmakväll säljer vi i snitt cirka 9,6 miljoner lösgodisbitar i veckan.
  • Svenskar är bäst i världen på att äta lösgodis.
  • Fizzy Bubblizz är svenskarnas favoritgodis tätt följt av sura colanappar och klassiska fruktnappar.
  • Sourcream and onion är svenskarnas favoritchipssmak! I Tyskland gillar de mest paprikachips, i England är de tokiga i chips med smak av salt och vinäger, i Indien älskar de currychips, i USA är det barbequesmak som gäller och i Sydostasien äter de mest chips med smak av wasabi, sjögräs och skaldjur.

Vid frågor kontakta VD Ulrika Wallberg 070 – 921 12 90, ulrika.wallberg@hemmakvall.se

Hemmakväll AB är Sveriges största godisbutikskedja med cirka 70 butiker över hela landet och cirka 600 medarbetare. Hemmakväll marknadsför och säljer lösgodis, konfektyr, snacks, drycker, glass, presentförpackningar, mjukisdjur Ty, Funko popkulturprodukter (i 8 butiker), samt köp- och hyrfilms-produkter. Hemmakväll lanserade våren 2016 ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept som fokuserar på ätbart. Idag finns ca 15 konceptbutiker på högtrafiklägen både i gallerior och gatulägen.