Ökat antal nytillkomna bostadsrätter i februari

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2020 09:53 CET

​I februari 2020 var antalet nytillkomna bostadsrätter 8 procent högre jämfört med motsvarande period året innan. Tendensen var något starkare i Stockholm där utbudet i februari i år var 17 procent högre jämfört med samma period föregående år.

- Vi har tidigare sett att många avvaktat med att sälja sin bostad när marknaden varit trög. Men att man nu ser allt fler tecken på en hetare marknad och då vågar man sälja i större utsträckning, säger Staffan Tell pressansvarig på Hemnet.

Skillnad i nytillkomna bostadsrätter månad för månad ett år tillbaka

För ytterligare information vänligen kontakta:

Staffan Tell, pressansvarig och talesperson Hemnet staffan@hemnet.se 073-367 66 85

Om Hemnet:

Hemnet är Sveriges populäraste sajt för bostadssök med 2,8 miljoner besökare per vecka. På Hemnet visas bostäder som villor, bostadsrätter, fritidshus, gårdar och tomter – till salu genom Sveriges fastighetsmäklare. Hemnet startades 1998 och ägs av investmentbolaget General Atlantic och ett konsortium bestående av bland andra Pierre Siri och Henrik Persson, samt branschorganisationerna Mäklarsamfundet och Fastighetsmäklarförbundet FMF.

www.hemnet.se

Kommentarer (0)