Årets Julbok!

I nya Julboken från Hemslöjdens förlag visar formgivaren Lotta Glave hur man fixar ett personligt julpynt som inte behöver kosta en massa pengar, 84 sidor fullproppade med inspiration till eget pysslande. Allt som behövs är papper, tyg, garn, halm, tidningspapper, korkar, ätpinnar, presentpapper eller annat som kan återbrukas.

Traditionellt julpyssel får nytt liv tack vare formgivaren Lotta Glaves stilsäkra tolkningar och färgsprakande modeller. Resultatet är en härlig bok som lockar liten som stor och är därför det perfekt sällskapet under adventsfiranden och julförberedelser.

Pyssla fram julen

Klassiska garntomtar, smällkarameller och skinkpinnar med papperskrus, toppstjärnor i återbruksplåt, kransar, julträd och oroar med pappersgirlanger, pepparkakor på Lotta vis, kola med hemmagjort omslagspapper … ja här finns allt du behöver för att pyssla och pynta till julen.

Julboken berättar även om julens traditioner. När flyttade julgranen in i våra hem? Julbocken var en mystisk figur, vad var hans roll? Varför uppesittarkväll?

Författaren Lotta Glave är formgivare och har i många år designat produkter och mönster genom det egna företaget Bengt & Lotta, men också åt andra uppdragsgivare. Hennes glada illustrationer återfinns på allt från tyger och filtar till kläder, ljusstakar och smycken.

Julboken – Skapa nytt med tradition av Lotta Glave
Utgiven på Hemslöjdens förlag