Tommasis ekologiska box tar plats i hyllan

Tommasis ekologiska box tar plats i hyllan

För ett halvår sedan presenterades Tommasis senaste ekologiska tillskott på den svenska marknaden. Nu listas Tommasi Adorato Appassionato Organic Bag in Box i fast sortiment.

Den 1 december tar Tommasi Adorato Bag in Box steget från Systembolagets beställningssortiment och in i fast sortiment. Listningen innebär att det ekologiska och veganvänliga vinet nu har en given plats på hyllan hos 165 Systembolagsbutiker i landet.

I Tommasi Adorato Appassionato Organic BIB samsas druvorna pinot grigio och chardonnay. Smaken domineras av gråpäron, honungsmelon, mandel, örter och citrus, vilket gör Tommasi Adorato till en bra matchning med alla rätter på fisk och fågel och fungerar utmärkt inte minst till nyårshummern och skaldjursplatån.

Familjen Tommasi har alltid tagit stor hänsyn till floran och faunan kring de områden man verkar i. Att arbeta medvetet och naturvänligt är därför egentligen inget nytt för Tommasi. Arbetet att ekocertifiera fler av sina odlingar pågår kontinuerligt.

– Det går inte att ta miste på intresset för ekologiska viner. När vi i juni lanserade Tommasi Adorato Appassionato BIB i ekologisk tappning trodde vi på ett bra gensvar. Det blev en jordskredssuccé, säger Matilda Junestav, produktchef, Hermansson & Co.

Tommasi Adorato Appassionato Organic BIB finns från 1 december 2018 i fast sortiment hos 165 Systembolag, men går givetvis att beställa till de butiker som ännu inte upptäckt denna ekologiska och veganvänliga box.

TOMMASI ADORATO APPASSIONATO ORGANIC 2017
269 kr, 3L
Art nr 3517
Alkoholhalt 13%

För mer information och varuprover: Matilda Junestav, Produktchef, Hermansson & Co: matilda@hermanssonco.se, 070 238 71 16.