Hermelin i exklusivt samarbete med Hemro Group

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2015 15:12 CET

Hermelin Handels AB stärker sin omfattande produktportfölj genom ett direkt och exklusivt samarbete med Hemro Group.

I oktober 2014 köper Hermelin en majoritet av Kaffefabriken, ett importföretag med verksamhet i Sverige som importerar, marknadsför och säljer kaffeutrustning och tillbehör med Mahlkönig, Ditting, Marco och Dalla Corte som största varumärken.

Ett år senare förvärvar Hermelin 100 % av aktierna i Kaffefabriken och får därigenom sitt första helägda dotterbolag. I november 2015 slår man ihop verksamheterna och de produkter som tidigare fanns hos Kaffefabriken integreras nu i Hermelins organisation och varumärke. I och med detta tecknar Hermelin ett exklusivt leveransavtal med Hemro Group genom vilket Hermelin, från och med januari 2016, blir den officiella auktoriserade försäljnings- och servicepartnern för de tre premiumkaffekvarntillverkarna Mahlkönig, Ditting och Anfim i Norden.

- Produkterna faller naturligt in i Hermelins redan starka sortiment av premiumprodukter och både kompletterar, stärker och breddar vårt utbud. I och med varumärkena Mahlkönig, Ditting och Anfim blir vi en heltäckande leverantör av kaffekvarnar och tillsammans med våra övriga varumärken får vi en fantastisk bredd där vi nu kan erbjuda allt från kaffemaskiner för kontoret till specialkaffebarer, säger Tom Granskog, VD och delägare.

Under december kommer Hermelin anställa en dedikerad säljare med produktansvar över dessa produkter för att förstärka den befintliga säljorganisationen och fokuserat driva denna nya del i Hermelins utveckling i Norden.

Hermelin – Kvalitet, Kunskap, Passion

Hermelin erbjuder högkvalitativa, helautomatiska och manuella espressomaskiner och kaffemaskiner inklusive filterkaffelösningar samt kvarnar och kafferelaterade tillbehör. Vårt vältäckande produktsortiment innehåller allt från produkter anpassade för kontoret till specialkaffebaren, vilket ger oss möjligheten att jobba med alla typer av kunder. Vi erbjuder även dryckesmaskiner för kalla, frysta och varma drycker, bar- och restaurangutrustning som professionella mikrovågsugnar, juicepressar och råsaftcentrifuger samt stämningsfulla ljuslyktor och miljövänlig lampolja.

Vara premiumprodukter finns bland annat på många av Sveriges hotell, restauranger, caféer, storkök och inom servicehandeln samtidigt som vi även förser kontor och arbetsplatser runt om i landet med kaffemaskiner och espressomaskiner – alltid med fokus på högsta kvalitet i koppen.

Hermelin har en rikstäckande serviceorganisation med egna servicetekniker som utgår från Stockholm, Göteborg, Malmö och Norrköping samt utbildade och certifierade servicepartners över hela landet. Vi representerar WMF, LaCimbali, Dalla Corte, Marco, Mahlkönig, Ditting, Anfim, Ugolini, Citrocasa, Ceado, Hollowick, Sharp och Cosmetal.

Hemro Group

Företagen i Hemro Group designar, producerar och distribuerar individuella kvarnlösningar av högsta kvalitet för kunder över hela världen. Teknisk innovation och passion för specialkaffe är grunden för Hemro Groups unika produktportfölj bestående av de populära, förstklassiga kvalitetskvarnarna i Mahlkönig, de exakta och tillförlitliga butiks- och bryggkvarnarna i Ditting samt de prisvärda traditionella italienska espressokvarnarna i Anfim.

Kommentarer (0)