Hermods startar yrkeshögskolor

Nyhet   •   Nov 01, 2010 13:45 CET

Med fyra strategiska utbildningar tar Hermods plats i den nya svenska yrkeshögskolan. Företagssäljare ska utbildas på tre platser i landet, i Stockholm, Västerås samt Östersund och byggproduktionsledare ska utbildas i Stockholm. Samtliga utbildningar är 2-åriga.

Yrkeshögskolan tar ett samlat grepp på all eftergymnasial utbildning utanför högskolan. Utbildningarna skräddarsys i nära samarbete med arbetslivet och bygger på teori varvad med praktik. De är avgiftsfria och den studerande har rätt till studiemedel från CSN.

Den nybildade myndigheten för yrkeshögskolan bestämmer vilka utbildningar som får räknas som yrkeshögskolor
– För Hermods är det självklart att satsa på den nya yrkeshögskolan, förklarar Keith Fransson, VD för Hermods. Vi har en lång tradition av att erbjuda yrkesutbildningar och ser yrkeshögskolan som ett tillväxtområde inom utbildningssektorn.

När Hermods nu utökar verksamheten låg valet på att utbilda företagssäljare nära till hands berättar VD Keith Fransson:
– Vi jobbar redan med kvalificerad säljutbildning med inriktning på södra Sverige samt Danmark och vi har sett hur eftertraktade de här kunskaperna är. Så jag ser det som ett naturligt steg för Hermods som en ledande spelare inom yrkeshögskoleområdet.

För mer information kontakta Keith Fransson VD för Hermods.
Telefon:08-410 251 13
Mobil 0709-919182
e-post: keith.fransson@hermods.se

Fakta Hermods Yrkeshögskola:
Fyra nya utbildningar inom yrkeshögskolan; Företagssäljare i Stockholm, Västerås och Östersund. Byggproduktionsledare i Stockholm.
Tre tidigare KY-utbildningar; Försäljning B2B i Öresundsregionen (Helsingborg), The Game Assembly (Malmö) och Inredare med säljkompetens (Älmhult). Mer om utbildningarna finns på vår hemsida. www.hermods.se

Hermods AB är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag, grundat 1898. Hermods är en av Sveriges största aktörer inom yrkeshögskola, gymnasie- och vuxenutbildning samt arbetsmarknadstjänster. Hermods har fler än 30 000 studerande och deltagare runt om i världen. Företagets huvudägare är Inter IKEA Investments AB.