Öppet hus på Hermods Gymnasieskolor

Nyhet   •   Nov 25, 2010 08:05 CET

Design & Construction College går nu in i en hektisk och rolig period med Öppna hus på alla våra skolor!

DCC står rustat för ett varmt välkomnande av alla ungdomar som står inför sitt gymnasieval. Extra spännande i år är de förändringar som GY11 för med sig och hur DCC anpassat sitt breda programutbud i enlighet med det: nya program, tydliga yrkesutgångar och spetsutgångar mot vidare studier inom programmen BA, EE, HV, HA, HT, TE och ES.

Vi informerar även om vårt pedagogiska koncept, det entreprenöriella lärandet och de många aktiva elevgrupperna på våra skolor. Dessutom kan våra besökare passa på att prova våra kreativa workshops för att få en känsla av hur vi arbetar i skarpt läge.

Välkommen till ditt DCC!

DCC Stockholm - Öppet hus tider - program

DCC Malmö - Öppet hus tider - program

DCC Västerås - Öppet hus tider - program

DCC Helsingborg  Vi startar hösten 2011! - Öppet hus tider - program

Hermods AB är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag, grundat 1898. Hermods är en av Sveriges största aktörer inom yrkeshögskola, gymnasie- och vuxenutbildning samt arbetsmarknadstjänster. Hermods har fler än 30 000 studerande och deltagare runt om i världen. Företagets huvudägare är Inter IKEA Investments AB.

Information om DCC