Hermods är nominerat till Digital PR Awards

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2018 07:00 CET

Mynewsdesk gick igår ut med årets nominerade i Digital PR Awards 2017 och Hermods är nominerade inom kategorin Utbildning & Rekrytering.

Det är otroligt roligt att vara nominerad då vi arbetat hårt för att bli mer synliga medialt. Denna nominering visar att vi arbetar strategisk och frekvent med vårt PR-arbete, säger Charlotte Vällfors, Utbildningsdirektör Hermods.

Mynewsdesk har valt att byta fokus och namn på priset till "Mynewsdesk's Digital PR Awards” då det tidigare hette "Årets Nyhetsrum".

Juryn har gått igenom över 100 ansökningar av Mynewsdesk cirka 5000 kunder. I sitt urval har de bland annat studerat vilka företag som är effektiva i sina PR-aktiviteter och vilka nyheter som får hög räckvidd och som engagerar.

De nominerade företagen kommer nu att synas av en extern jury samt analyseras och utvärderas på den data som finns tillgänglig. Arbetet för att utse vinnarna kommer ta ytterligare någon vecka för att tillslut presenteras den 7 mars på ett event i Stockholm

Andra nominerade:

IT & Teknik Smartphoto Nordic AB, LRF Konsult, Somfy Sweden AB

Industri & Energi Green Cargo, Circle K, Power Circle AB

Finans & Tjänstesektor Ekan Management, GU Ventures, Grant Thornton

Bygg & Fastighet Fastighetsägarna, Humlegården fastigheter, Boklok Housing AB

Offentlig sektor & Ideella organisationer Svenska Downföreningen, Göteborgs Stad, Räddningstjänsten Skåne Nordväst

Kultur, Underhållning & Turism Nolia, Bauer Media Group AB, Warner Music Sweden

Retail IKEA, Pågen, Blåkläder

Livsstil, Mat & Dryck Fashion Avenue, Delicato, Löfbergs

Utbildning & Rekrytering Hermods, Thorengruppen, Högskolan i Gävle

Transport DEFA, Swedavia, Hallandstrafiken

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 70 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vår vision är att vara ledande inom sysselsättning, integration och utbildning. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.